CCOO i el Sindicat de la Imatge, UPIFC, es feliciten per la resolució del Parlament que defensa la llibertat de premsa i rectifica un posicionament anterior molt lesiu per als professionals de la informació

La Comissió d’Interior del Parlament de Catalunya en la reunió celebrada el 14 de febrer del 2017 va aprovar una important resolució per als treballadors i treballadores de la informació (fotògrafs, càmeres, redactors, etc.), que corregeix un greuge anterior cap a aquest col·lectiu.

L’actual resolució aprovada consta de sis punts, que resumits diuen el següent:

• S’insta el Govern de la Generalitat a garantir el lliure exercici de premsa i llibertat d’expressió.

• Reconeix la tasca dels Mossos d’Esquadra i que aquest cos té un compromís amb la defensa de les llibertats.

• Compromís del Parlament de Catalunya amb la transparència com a principi general.

• Rebuig als preceptes de la Llei orgànica 4/2015 (llei mordassa).

• Insta el cos de Mossos d’Esquadra a vetllar pel dret dels periodistes  a captar imatges i garantir el fet de dur a terme la seva tasca informativa.

• Reconeix el dret a l’empara del secret professional dels periodistes, així com la protecció dels seus instruments de treball, especialment contra la confiscació de llibretes de notes, telèfons, ordinadors, gravadores de so, càmeres fotogràfiques o videogràfiques, o de qualsevol altre tipus de material que pugui revelar les seves fonts.

Aquesta resolució ha estat fruit del treball conjunt del Sindicat de la Imatge UPIFC i CCOO, que han estat capaços de reconduir un posicionament parlamentari anterior lesiu per a la llibertat de premsa.

Ambdues organitzacions ens felicitem per aquest èxit i agraïm al conjunt de grups parlamentaris que han estat capaços d’assolir una àmplia majoria a favor de les demandes sindicals.