El Sector Ferroviari de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO ha organitzat jornades sobre les malalties que origina l’amiant

El dimecres, 25 de gener, es van realitzar amb el lema “Identificar amiant és complicat. No fer-ho és mortal” jornades del sector ferroviari

Sota el lema “Identificar amiant és complicat. No fer-ho és mortal”, el Sector Ferroviari de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO ha organitzat una sèrie de jornades per tot l’Estat que culminaran amb un gran esdeveniment final obert a la participació social, política i institucional. El dimecres, 25 de gener, va tenir lloc la jornada a la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16, sala 42, 4a planta), a partir de les 10.00 hores.

Farts d’excuses que emparen una escassa voluntat per fer veritable prevenció, CCOO vol posar en evidència que es poden prendre mesures -fins i tot a cost zero-, per ajudar a combatre la xacra de les malalties professionals de l’amiant, que fins a 2010 produïa 1.500 morts a l’any i que, segons l’associació de víctimes de l’amiant, augmentarà a 2.300 morts per any fins a 2020, a pesar que aquest component va ser prohibit en 2002.

L’objectiu de les jornades és donar a conèixer una estratègia completa per abordar els problemes derivats de l’amiant. En elles volem portar una visió global, sensibilitzadora i formativa, que aporti eines que possibilitin la intervenció dels delegats de prevenció de CCOO en assumptes relatius a l’amiant; des de la descripció tècnica i legal del risc que s’aborda, passant per les tècniques d’identificació, mesures de seguretat, propostes per a vigilància de la salut específica dels companys exposats, planificació de la retirada, etc.

Molt especialment volem tenir coneixement i intercanvi dels problemes específics de cada territori per poder abordar-los de la manera més global i eficaç possible.

En tot aquest ambiciós projecte és important el suport i difusió mediàtica, ja que aquest problema, que aconsegueix especial rellevància en l’àmbit laboral ferroviari, és un problema de salut pública de gran magnitud. I en aquest context major, CCOO pensa que no s’està actuant amb tota la intensitat política i institucional que el problema mereix.

L’objectiu final és obtenir compromisos creïbles d’actuació per part d’empreses i institucions, i canviar l’actual panorama reactiu i merament reparador per un altre preventiu i decididament protector.