Salut laboral informa

Atenció estem en alerta per fred!

L’exposició a temperatures baixes pot ser un risc laboral amb conseqüències greus per la salut i/o provocar accidents de treball. Com a representant dels teus companys i companyes, la llei t’atorga  possibilitats d’intervenir

Per on començo? Conèixer.

Per obtenir informació sobre el risc, símptomes i mesures preventives aquí

Per obtenir informació sobre la teva actuació sindical revisa la guia sindical.  aquí

Pensa en les activitats que feu a la vostra empresa. En feu a l’aire lliure? comporten postures estàtiques? Hi ha canvis bruscs de temperatura o corrents d’aire fred? Si per evitar el fred es tanquen obertures hi ha ventilació suficient? Si es que sí alguna d’aquestes preguntes, segurament esteu exposats a temperatures baixes i aquesta s’ha d’avaluar.

Quines eines tens al teu abast? Actua.

Revisa l’avaluació de riscos si està avaluat el risc d’exposició a temperatures baixes o estrès tèrmic per fred Et recordem que per poder participar en com s’avalua aquí  tens una publicació monogràfica sobre el tema.

Mira si les mesures preventives són adequades i s’apliquen realment.

Recorda: com a delegat/ada de prevenció tens dret a rebre una copia de la documentació preventiva de l’empresa.  aquí

I si no està avaluat i/o no s’apliquen les mesures preventives?

Demana per escrit a l’empresa que en el termini més breu possible s’avaluï el risc i es prenguin mesures preventives eficaces.   aquí pots veure com pot ser un pla d’acció.

Recorda: Com a delegat/ada de prevenció tens dret a participar-hi i a rebre resposta motivada en cas de negativa a la vostra proposta.

I si no és fa res i estem davant d’una situació de risc greu i imminent i no s’apliquen mesures

Teniu dret a paralitzar els treballs  article 21 de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals i denunciar a Inspecció de Treball

Si necessites suport per a qualsevol de les actuacions proposades en aquest “Salut Laboral Informa”, no ho dubtis, acudeix al sindicat i demana ajuda a l’estructura de salut laboral de la teva federació o unió territorial. Pots trobar-hi les dades de contacte a www.ccoo.cat/salutlaboral (apartat “Qui som!”).

LogoFunda

17/01/2017