Nova guia per millorar la nostra comunicació externa

El Servei Lingüístic de CCOO de Catalunya ha elaborat la Guia sindical per a intervencions orals en llengua catalana en els mitjans audiovisuals, que explica els pilars principals sobre els quals se sustenta la política de comunicació del sindicat, entre els quals l’ús correcte de la llengua catalana, i un seguit d’instruccions o pautes clau perquè tant responsables de Comunicació com portaveus d’empresa facin una bona declaració oral en català als mitjans de comunicació.

La Secretaria de Comunicació i Xarxes Socials i el Servei Lingüístic havien detectat la necessitat d’augmentar la capacitat de les persones vinculades a l’activitat sindical de CCOO de Catalunya que són responsables de Comunicació o que actuen com a portaveus d’empreses, i aquesta guia ha d’ajudar aquestes persones a estructurar la informació que han de transmetre oralment d’una manera ràpida, clara i sintètica.

La guia té dues parts ben diferenciades. Una descriu les característiques de les comunicacions difoses als mitjans audiovisuals; de l’elaboració d’aquesta part, se n’ha encarregat la Secretaria de Comunicació i Xarxes Socials del sindicat. I l’altra, elaborada pel Servei Lingüístic, tracta les qüestions estilístiques relacionades amb la llengua que han de ser de gran ajuda i han de beneficiar el missatge.

Esperem que la guia, que té un format senzill, esquemàtic i pràctic, sigui d’ajuda a les persones que han de posar-se, amb més o menys assiduïtat, davant d’un micròfon. La podeu consultar en format digital al web www.ccoo.cat/sl, i si la voleu en format paper, la podeu demanar a la Secretaria de Comunicació i Xarxes Socials o al Servei Lingüístic