CCOO segueix rebutjant la proposta de Nylstar

Expedient de regulació d’ocupació temporal (ERTE)

Ahir dijous, la UGT, actual majoria sindical al Comitè de Nylstar (Blanes), va signar el quart expedient de regulació d’ocupació temporal (ERTE) de suspensió de contractes en un any, després que la darrera proposta de l’empresa fos votada per majoria en l’assemblea de treballadors. També es va rebutjar la proposta de modificar el pacte de jubilacions parcials presentat també per l’empresa.

Des de CCOO d’Indústria continuem rebutjant aquest acord, com es va fer al del mes d’agost passat, ja que continua la incertesa respecte al futur de Nylstar i la situació comptable i econòmica no mereix cap credibilitat, sobretot per l’actual situació de pèrdues, que manté a l’empresa en una situació econòmica insostenible. Cal recordar que molts treballadors esgotaran la prestació d’atur els propers mesos si es veuen afectats per l’aplicació d’aquest nou ERTE, ja que és d’una durada de 9 mesos; alguns ja l’han esgotat.

El sindicat segueix reclamant un canvi en la direcció i l’accionariat de l’empresa i proposem que la millor manera seria la de un concurs de creditors per garantir una informació verídica i transparent de la situació comptable i financera i poder depurar responsabilitats envers l’actual gestor, si és que es detectessin possibles irregularitats comptables, i l’elaboració d’un pla industrial i comptable creïble i realista.

CCOO no vol ser còmplice ni sindicalment ni jurídicament d’aquesta situació ni dels possibles esdeveniments futurs si segueix gestionant l’empresa l’actual propietari. CCOO seguirem treballant i realitzant totes les gestions sindicals i jurídiques per exigir les màximes responsabilitats i compensacions als responsables de la situació i dels perjudicis que estant patint els treballadors i treballadores de Nylstar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de desembre de 2016