Manca de resposta del servei de Pediatria i UCI Pediàtrica de l’Hospital Dr. Josep Trueta a les necessitats de la població

Durant els mesos de tardor i hivern, com cada any, els número  nens que pateixen infeccions respiratòries causades principalment per virus es veu incrementat. En alguns casos, aquestes infeccions desenvoluparan un quadre greu que requerirà d’assistència a unitats de semicrítics o de cures intensives pediàtriques.

Des de CCOO hem vist que any darrere any, l’Hospital Dr. Josep Trueta de Girona habilitava una zona amb llits de pacients semicrítics que atenia aquests casos greus de tota la regió sanitària de Girona, i en molts casos s’evitava el trasllat dels nens a altres províncies (principalment a Barcelona).

Considerem que els trasllats són la darrera opció, ja que són un risc per als pacients, així com un problema de desplaçament a molts quilòmetres per a les seves famílies.

CCOO hem constatat que aquesta àrea de semicrítics, aquest hivern de 2016, a l’hospital no està habilitada, segons sembla per manca de material i de personal d’infermeria, de manera que s’incompleix així, amb el Pla funcional per al reforç de l’àrea pediàtrica de l’Hospital Trueta.

A dia d’avui, 20 de desembre del 2016, i en pocs dies, ja són 8 els nens que han estat traslladats per aquest motiu a Barcelona, cosa que creiem que es veurà agreujat en els propers dia, ja que l’epidèmia tot just comença ara.

I és per tot això que des de CCOO sol·licitem que es reconsideri la possibilitat de reobrir els llits de semicrítics, cosa que, sense dubte, minimitzaria el nombre de trasllats de pacients a Barcelona.