CCOO defensa que les remunicipalitzacions de serveis públics es facin garantint el manteniment o la millora de les condicions laborals dels treballadors i les treballadores

Per uns serveis públics de qualitat

Davant les propostes que estem escoltant aquest dies de remunicipalització de serveis per part d’administracions locals, CCOO puntualitza que remunicipalitzar no suposa la creació d’un nou servei, sinó que aquest es realitzi de forma directa per l’Administració de que es tracti en cada situació. Des de CCOO defensem uns serveis públics de qualitat, eficients, sostenibles, amb finançament suficient i socialment justos; uns serveis que, en el cas que siguin prestats directament per l’Administració, garanteixin la subrogació del personal que en l’actualitat els vénen desenvolupant. Per tant, això vol dir el manteniment o increment dels llocs de treball, així com el dret a la negociació col·lectiva i el manteniment o millora de les seves condicions laborals i socials.

CCOO destaca que els treballadors i les treballadores que realitzen la seva feina indirectament per a les administracions no poden, en cap cas, perdre les seves condicions laborals i socials si el servei és remunicipalitzat. Ans al contrari, han de millorar-les, ja que si el servei es presta directament entenem que l’objectiu ha de ser la seva millora i no l’abaratiment dels costos laborals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 de novembre de 2016