CCOO de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC es reuneixen amb Junts pel Sí amb la voluntat d’esmenar la requisa policial de càmeres als informadors gràfics

Proposta de Resolució en Defensa de les Llibertats Democràtiques

Ahir dia 22 de novembre, una delegació de CCOO de Catalunya i del Sindicat de la Imatge UPIFC es van reunir amb els diputats de Junts pel Sí Marta Rovira, Roger Torrent, Montserrat Fornells i el coordinador del Grup Eugeni Villalbí.

La reunió s’havia sol•licitat per part dels dos sindicats amb l’objectiu de transmetre la inquietud que s’ha generat entre el col·lectiu arrel que el Parlament de Catalunya rebutgés dijous passat, 10 de novembre, una moció de la CUP que instava al Govern de Catalunya a garantir el lliure exercici de premsa i la llibertat d’expressió prohibint que els agents del Cos de Mossos d’Esquadra requisin les càmeres fotogràfiques i de vídeo als informadors gràfics.

El Grup Parlamentari JxSí ens ha explicat que per qüestions de dinàmica parlamentària no van apreciar el calibre de no aprovar aquest punt, i per corregir l’error el passat 18 d’aquest mes han presentat a la Mesa del Parlament una Proposta de Resolució en Defensa de les Llibertats Democràtiques, sobre la qual ens van comentar que podem realitzar esmenes, ja que el procés parlamentari es pot allargar durant diverses setmanes.

Avui dimecres, a les 12.30 hores, se celebrarà una assemblea oberta dels informadors/es gràfics a la sala d’actes de la seu de CCOO a Barcelona (Via Laietana, 16, planta baixa), per debatre les propostes col·lectivament i acordar mesures de defensa del lliure exercici de premsa i la llibertat d’expressió.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de novembre de 2016