La Federació d’Educació de CCOO torna a donar suport a les reivindicacions dels estudiants

Demà dijous, 24 de novembre, nova jornada de lluita convocada per sindicats d’estudiants

La Federació d’Educació de CCOO de Catalunya de nou dóna suport a les reivindicacions de les organitzacions estudiantils en les mobilitzacions de demà dijous, 24 de novembre, contra les revàlides, reivindicacions que el sindicat també assumeix com a pròpies.

La Federació d’Educació de CCOO comparteix els motius que porten novament els estudiants al carrer. Les revàlides previstes a la LOMCE posen en risc el futur de milers d’estudiants i, a hores d’ara, la comunitat educativa no té garanties de què hagin estat realment neutralitzades. És necessari continuar exigint aquestes garanties, al carrer i a les institucions.

Mentre el Govern central sembla que vol pactar amb les comunitats autònomes una modificació de les proves que ha de desactivar de forma transitòria els seus efectes, intenta també revocar la decisió de la Mesa del Congrés que va permetre l’admissió a tràmit de la Proposició de Llei de paralització del calendari de la LOMCE.

La defensa de la Llei és tant important per a l’Executiu central que el Consell de Ministres ha iniciat els tràmits per plantejar un conflicte de competències contra el Congrés davant el Tribunal Constitucional.

En aquest context, els acords de la pròxima conferència sectorial, que previsiblement haurien de suavitzar els efectes de les proves, perden solvència i aboquen a una solució transitòria de futur incert, que s’haurà consolidar amb lluita i exigint el compliment de la Proposició de Llei aprovada al Congrés.

Per això CCOO dóna suport a les noves mobilitzacions del dia 24 i fa una crida a tota la comunitat educativa a participar en les manifestacions convocades, per aturar les revàlides i per derogar la Llei.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 23 de novembre de 2016