CCOO signa el Conveni col·lectiu sectorial de sanitat privada

Ahir, 21 de novembre de 2016, vam procedir a la signatura del IX Conveni col·lectiu sectorial de sanitat privada, el IX Conveni nacional de Catalunya d’establiments sanitaris d’hospitalització, assistència, consulta i laboratoris d’anàlisis clíniques. S’ha signat després d’11 mesos d’intenses negociacions on, un cop més, les companyes i els companys representants de CCOO han estat protagonistes de la reivindicació, la proposta i la responsabilitat.

El Conveni signat serà vigent des de l’1 de gener de 2016 fins al 31 de desembre de 2017, moment on s’assolirà una pujada salarial del 3% sobre tots els conceptes retributius, essent ara l’increment d’aplicació del 2,5% amb caràcter retroactiu des de l’agost de 2016.

S’han introduït millores en el text sobre els permisos retribuïts, tant en els permisos per assumptes propis com als dies per malaltia de familiars directes, i s’han explicitat algun dels drets d’igualtat.

La Federació de Sanitat de CCOO valora positivament l’acord finalment assolit, tenint en compte el context en el qual s’ha produït i els esforços que hem realitzat les treballadores i els treballadors del sector en un escenari de crisi i reformes laborals. Amb la signatura canviem la dinàmica de pèrdua de drets i passem a la recuperació.

El nostre objectiu és que el Conveni s’apliqui en tots els seus termes a tots els centres de treball on és d’aplicació, i us anunciem que des d’avui les persones que ens representen en el sector ens posarem a treballar en la negociació del Conveni del 2018.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de novembre de 2016