CCOO de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC, contra la requisa de càmeres dels informadors gràfics

Comunicat conjunt: “Trumpada”

CCOO de Catalunya i el Sindicat de la Imatge UPIFC expressen la seva consternació pel fet que el Parlament de Catalunya hagi desestimat el passat dijous 10 de novembre una moció de la CUP per prohibir la requisa policial de les càmeres dels informadors gràfics. Aquest acord es va prendre amb els 94 vots de JxSí, C’s i PP, contra els 37 vots de la CUP, CSQP i PSC.

No entenem quin suposat bé pretén preservar aquesta majoria contra-natura circumstancial. Per contra, sí que veiem que és una decisió per eliminar la llibertat pròpia d’estats totalitaris, que busca la impunitat dels abusos violant el secret professional.

Potser això ja els està bé als que ens han imposat la llei mordassa (3.700 denúncies registrades per desobediència i 6.200 per manca de respecte en menys d’un any), però el Govern de Catalunya hauria de reflexionar i JxSí rectificar, perquè si el nou país que ens proposen és una república sense llibertat de premsa, millor que ho deixem córrer.

Estem consternats, sí, però no paralitzats. La comissió d’enllaç CCOO de Catalunya – Sindicat de la Imatge UPIFC reafirma la determinació d’oposar-se a la deriva autoritària de qualsevol mal govern que pretengui arrabassar-nos les malmeses llibertats que encara ens queden en aquesta “democràcia formal”, i amb aquest fi ambdós sindicats mobilitzarem tant com puguem els treballadors i treballadores del sector, defensarem jurídicament el secret professional de l’afiliació, farem denúncia pública de l’atac a la llibertat d’informació, i demanarem solidaritat a les organitzacions periodístiques internacionals.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 18 de novembre de 2016