Es presenta una candidatura a la Secretaria General de CCOO de Catalunya

Ahir va finalitzar el termini de presentació de candidatures en el marc de l’11è Congrés

Ahir, 15 de novembre, finalitzava el termini de presentació de candidatures a la Secretaria General de CCOO de Catalunya en el marc de l’11è Congrés del sindicat. Finalment s’ha presentat una única candidatura, la de Javier Pacheco, actualment secretari general de la Federació d’Indústria. Ara, el candidat haurà de recollir cinc mil avals, en suport físic i telemàtic, durant la fase del primer nivell d’elecció (entre el 12 de desembre i el 20 de gener). De tota manera, els Estatuts de CCOO de Catalunya també recullen que es podrà presentar candidatura a la Secretaria General de CCOO de Catalunya el delegat o delegada que reculli l’aval del 10% del quadre representatiu del Congrés en el moment de la seva celebració.

Qui és Javier Pacheco?

Javier Pacheco Serradilla va néixer a Barcelona el 21 de novembre de 1970. Fill d’emigrants extremenys, va cursar estudis de grau mitjà de Formació Professional d’automoció. Després de cinc anys treballant a diferents empreses, l’any 1991 entra a treballar a Nissan i avui continua formant part de la plantilla d’aquesta empresa. A Nissan entra en contacte amb CCOO, a mitjans dels anys 90 s’afilia al sindicat i es comença a formar com a sindicalista sortint escollit com a delegat sindical l’any 1997 per primer cop. L’any 2001 és escollit pels seus companys i companyes com a secretari general del Comitè Intercentres de Nissan i el 2009 arriba a la secretaria general de la Federació Minerometal·lúrgica de CCOO de Catalunya, que va passar a denominar-se Federació d’Indústria, organització que continua dirigint a dia d’avui. Ara ha decidit presentar-se a la Secretaria General de CCOO de Catalunya.

Presentació pública de la candidatura

Les normes que regulen l’11è Congrés de CCOO de Catalunya situen que el sindicat garantirà una presentació de les candidatures que optin a la Secretaria General de CCOO de Catalunya, entre el 21 de novembre i el 2 de desembre, a cadascuna de les sis unions intercomarcals que configuren CCOO de Catalunya, i a la seu nacional, per a l’afiliació del Barcelonès.

Actes programats

– Dilluns 21 de novembre a les terres de Lleida. Av. de Catalunya, 2, Lleida. 18 h.

– Dimarts 22 de novembre al Vallès Oriental-Maresme-Osona. Can Muntanyola, Camí del mig, 22, Polígon Industrial Pla de Palou, Granollers, 10 h. Seu CCOO Granollers, C. de Pius XII, 5-7, baixos, Granollers. 18 h.

– Dimecres 23 de novembre a les comarques gironines. C. de Miquel Blay, 1, Girona. 18 h.

– Dijous 24 de novembre al Vallès Occidental-Catalunya Central. C. de la Unió, 23, Terrassa. 18.30 h.

– Dilluns 28 de novembre a Tarragona. Plaça Villarroel, 2, baixos, Reus. 18 h.

– Dimarts 29 de novembre al Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf. Ctra. d’Esplugues, 68, Cornellà. 18 h.

– Dimecres 30 de novembre a la seu nacional. Via Laietana, 16 (sala d’actes), Barcelona. 18 h.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de novembre de 2016