Signat el Conveni del metall de Barcelona per als anys 2016-2017

Increment salarial del 3%

Aquest dilluns, 7 de novembre, CCOO d’Indústria de Catalunya, FICA-UGT de Catalunya i la Unió Patronal Metal·lúrgica han signat el text actualitzat del Conveni del metall de la província de Barcelona per als anys 2016-2017, en els termes del principi d’acord assolit el passat 14 de juliol.

CCOO d’Indústria valora positivament el conveni acordat, ja que preveu uns increments salarials raonables, que permetran millorar el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector, alhora que s’avança en algunes qüestions importants en matèria d’igualtat, salut laboral, drets sindicals i formació, tal com reivindicàvem en la plataforma sindical del conveni.

En el capítol salarial, estableix un increment del 3% durant la vigència del conveni, que serà de dos anys (2016-2017), més la motxilla salarial pendent de l’anterior conveni, i una clàusula de revisió salarial per garantir el poder adquisitiu, acompanyat d’una limitació de la compensació i absorció que no podrà operar en un dels dos anys de vigència del conveni, per la qual cosa es garanteix increment real del salari a tot el sector.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 de novembre de 2016