CCOO assisteix a la reunió convocada per la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat per resoldre el conflicte a la UTE Bages Exprés

Transport de viatgers per carretera Manresa-Olesa-Barcelona

Ahir dimecres 2 de novembre va tenir lloc, a la seu de la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat, al carrer Sepúlveda de Barcelona, la primera reunió de les convocades per l’esmentada direcció general amb la intenció d’apropar les postures de les parts en conflicte a la unió temporal d’empreses (UTE) Bages Exprés.

Recordem que aquest conflicte enfronta els treballadors de la línia Manresa-Olesa-Barcelona, sota la denominació Bages Exprés, amb l’actual concessionari del servei (la UTE que uneix Autocars Julià, Alsina Graells i Transports Castellà) i amb el nou (La Hispano Igualadina), per la negativa de totes dues de fer-se càrrec dels treballadors amb el canvi de prestatari del servei.

En aquesta primera reunió, els representants de les plantilles han ratificat les seves demandes en el sentit que es garanteixi la subrogació de tots el treballadors adscrits a aquest servei de transport.

Per la seva part, el representant legal de la UTE ha manifestat la seva posició en el sentit de lliurar als treballadors la corresponent carta de subrogació, aclarint, però, que això no vincula l’empresa entrant, amb la qual cosa, si aquesta no accepta els treballadors, la decisió estarà en mans del tribunals. Per la seva banda, el representant de La Hispano Igualadina ha manifestat que segons la seva interpretació no procedeix assumir aquesta subrogació i, per tant, no acceptaran cap treballador de l’antic prestatari.

Com ja s’ha manifestat des de CCOO en anteriors comunicats, aquests plantejaments deixen els treballadors absolutament desemparats i sense cap resposta clara respecte al seu futur. Malgrat que ahir no hi va haver moviments en els posicions, la direcció general ha reiterat la convocatòria per a avui dijous 3 de novembre, per continuar les converses.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de novembre de 2016