Concentració de suport a Ricardo Vercher, delegat de CCOO a Metro de Barcelona, que serà jutjat divendres per fets de la vaga general del 14-N del 2012

El proper divendres, 4 de novembre, a la Ciutat de la Justícia, amb presència dels secretaris generals de CCOO i de CCOO de Catalunya, Ignacio Fernández Toxo i Joan Carles Gallego

El divendres 4 de novembre del 2016, Ricardo Vercher, delegat de CCOO i membre de la Secció Sindical de Metro de Barcelona, s’enfronta a una petició fiscal, absolutament desproporcionada, de 5 anys de presó per suposades actuacions durant la vaga general del 14 de novembre del 2012. També s’enfronta a la inhabilitació especial per a l’exercici del dret de sufragi passiu durant el temps de durada de la condemna, a més de 42 mesos de multa amb un cost de 12€ per dia, que significa una quantitat superior a 15.000 €, i una indemnització a l’Ajuntament de Barcelona de 477,10 € (l’acusació és de punxar rodes d’un autobús de Barcelona, suposadament en serveis mínims). En aquest cas, com d’altres, la Fiscalia actua d’ofici aplicant l’article 315.3 del Codi penal i argumenta que la seva actuació és constitutiva d’un delicte de coaccions, i sense que l’empresa, TMB, hagi fet denúncia.

CCOO li farà costat amb una concentració el mateix divendres a les 10.30 hores a la Ciutat de la Justícia (Gran Via, 111, de Barcelona). Està prevista l’assistència dels secretaris generals de CCOO i de CCOO de Catalunya, Ignacio Fernández Toxo i Joan Carles Gallego.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 2 de novembre de 2016