La Federació d’Educació de CCOO exigeix al Departament d’Ensenyament la convocatòria d’oposicions i recuperar el pacte d’estabilitat pel professorat interí signat pel sindicat en solitari l’any 2005

Oferta pública d’ocupació, ja!

Els Tribunals de Justícia de la Unió Europea (TJUE) han emès diverses sentències que reconeixen la utilització abusiva de la contractació temporal a l’Estat espanyol i obren la possibilitat d’augmentar els drets econòmics i la protecció dels treballadors i treballadores temporals perquè rebin un tracte més igualitari respecte dels qui tenen contracte fix.

Milers d’empleades i empleats públics, interins i substituts de l’ensenyament públic d’arreu de l’Estat ja estan reclamant els seus drets gràcies a la campanya #ReclamacióTemporals que CCOO ha posat al seu servei.

Aquestes sentències són fruit del treball i la pressió sindical que CCOO ha fet a escala internacional perquè han estat possibles gràcies a la incorporació, a la normativa comunitària, dels acords promoguts i signats pel sindicat. Ens donen la raó i apoderen els treballadors i treballadores més precaris de l’educació per exigir davant els poders públics la reducció dràstica de la temporalitat a l’Administració i àmplies ofertes d’ocupació pública.

Davant l’escandalosa taxa d’interinat actual, al voltant del 24%, la Federació d’Educació de CCOO entén que ha arribat el moment que el Govern de la Generalitat ofereixi una oferta pública àmplia, sostinguda en el temps i viable per reduir la taxa d’interinitat entre el 5% i 8%.

Aquesta convocatòria ha d’anar acompanyada d’un pacte d’estabilitat per al personal interí que actualitzi el signat en solitari per CCOO l’any 2005

La Federació d’Educació del sindicat ha presentat per registre una sol·licitud d’activació de la Comissió de Seguiment de l’acord del 2005 per recuperar el pacte d’estabilitat pel personal interí que va estar operatiu entre els anys 2005 i 2011 i la negociació real d’una oferta publica d’ocupació.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 28 d’octubre de 2016