La Federació d’Educació de CCOO considera insuficient l’anunci de Rajoy de suspendre les revàlides

Les mobilitzacions del 26 d’octubre comencen a fer efecte

La Federació d’Educació de CCOO considera que les declaracions del president en funcions, Mariano Rajoy, sobre suspendre les revàlides no són ni noves ni suficients, ja que el Reial decret publicat al juliol ja preveia que durant aquest curs les revàlides de l’ESO i Batxillerat no tindrien cap valor acadèmic.

CCOO ha rebut amb escepticisme els anuncis de suspendre-les i demanar un pacte d’estat en educació que ha fet el candidat a la presidència del Govern durant el seu discurs d’investidura d’ahir, coincidint amb el dia en què la comunitat educativa es tornava a manifestar al carrer contra aquestes proves segregadores. El sindicat, que després de conèixer l’esborrany de revàlides passat a la premsa va advertir del desgavell pedagògic que implicava la seva posada en marxa i va fer pública la seva intenció d’impugnar l’ordre ministerial en el cas de publicar-se, considera que la suspensió temporal dels efectes acadèmics de les revàlides de l’ESO i batxillerat no suposa cap novetat respecte el contingut del Reial decret publicat al juliol i demana la seva eliminació definitiva.

La Federació de Educació de CCOO recorda que el PP ha donat l’esquena a la comunitat educativa en tot moment i argumenta que qualsevol acord educatiu ha de partir de dues condiciones bàsiques: la reversió de les retallades i la derogació de las revàlides i la LOMCE. Qualsevol altre escenari comptarà amb l’oposició rotunda dels representants del professorat.

CCOO considera que aquest anunci no soluciona el greu problema d’accés a la universitat per l’alumnat que aquest curs acaba 2n de batxillerat. La manera més raonable és reinstaurar les PAU.

Barcelona, 27 d’octubre de 2016