CCOO convoca quatre dies de vaga a les botigues Blanco com a rebuig al tercer ERO en quatre anys

Avui, 21 d’octubre, concentració a les 12 h al c/ Pelai, 1, de Barcelona

CCOO ha convocat quatre dies de vaga a totes les botigues, naus i magatzems de Blanco (Global Leiva, S.L.) a causa de la presentació d’un tercer ERO (expedient de regulació d’ocupació) en quatre anys, la qual cosa està provocant de forma generalitzada incertesa en la viabilitat de l’empresa i en els 980 llocs de treball a tot l’Estat.

Blanco ha comunicat l’obertura d’un expedient de regulació d’ocupació que suposa el tercer ERO en quatre anys. D’altra banda, l’empresa porta dos mesos endarrerint el pagament de les nòmines de les 980 persones que composen la plantilla.

La situació s’agreuja, ja que estan tancant botigues perquè no en paguen els lloguers i moltes de les botigues restants es troben amenaçades de desnonament.

CCOO de Serveis ha mantingut un diàleg amb l’empresa per arribar a un acord que permeti desconvocar la vaga. Lamentablement, malgrat tenir l’acord tancat, aquest es va trencar en plantejar l’empresa la inclusió d’una clàusula que permetés deixar aquest acord sense efecte si es donaven “circumstàncies extraordinàries”. Des del punt de vista de CCOO, aquesta clàusula deixava en mans de l’empresa la decisió d’aplicar l’acord.

Davant aquesta situació, CCOO a Blanco ha convocat quatre dies de vaga: 21 i 28 d’octubre, 4 i 11 de novembre. Precisament avui, divendres 21 d’octubre es farà una concentració a Barcelona davant a la botiga que té Blanco al carrer Pelai, 1, a les 12 hores.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 d’octubre de 2016