CCOO critica la supressió de l”Informatiu vespre’ de RTVE Catalunya

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a RTVE Catalunya

Comunicat de la Secció Sindical de CCOO a RTVE Catalunya:

EL ROBATORI DE L’INFORMATIU VESPRE

A Carlos González, director de RTVE a Catalunya, no l’interessa la informació general i per això ha decidit posar fi a l’Informatiu vespre, amb el consentiment d’Eladio Jareño, conegut com a servidor del Partit Popular, i a qui, a més, li deu el càrrec. Ara, per a ells, l’únic important és la informació política. Volen assegurar que el seu partit, el més corrupte en els anys de democràcia d’aquest país, continuï governant.

Tenen el poder i l’exerceixen. I per aconseguir els seus objectius fan el que sigui necessari. Això sí, no els interessen els conflictes, volen sortir-se amb la seva, però sense que ningú se n’adoni. Fa quatre anys que són al poder i estan complint amb els seus objectius poc a poc, sense pressa, amb canvis que per si mateixos no són gaire importants, però que analitzats en conjunt ens mostren les seves intencions: posar fi a la nostra funció com a servei públic.

L’Informatiu és una marca, un senyal d’identitat del Centre de Producció de Programes de TVE a Sant Cugat del Vallès. Era un espai televisiu en el qual el ciutadà podia seguir l’actualitat quotidiana de tots els camps. Als qui manen, això no els interessava, persones informades i educades? No, ni parlar-ne. Així que van idear un pla: eliminar la informació, la variada, la veraç, la plural, i emetre el que els interessa i els afavoreix “a ells”. Primer van deixar de fer l’Informatiu vespre dels caps de setmana, després van reduir la durada de l’Informatiu vespre de dilluns a divendres, i més tard el van camuflar dins d’un altre programa, Vespre a la 2.

Això sí, el programa que el contenia ha augmentat el temps que li dedica a la política. La televisió pública és de tota la ciutadania, però en aquest espai televisiu la gran majoria de convidats i convidades pertanyen a una ideologia afí als qui tenen el control de la Corporació RTVE. Les audiències no són bones, cosa normal, ja que no dediquen ni un segon al Temps ni als Esports, les dues seccions que més audiència tenen en qualsevol programa d’informació general.

El director de RTVE a Catalunya ha de rectificar i tornar a produir l’Informatiu vespre, és el seu deure i la seva obligació envers la ciutadania.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 26 de setembre de 2016