CCOO convoca a concentrar-se demà a Mataró per rebutjar actituds i accions contra el col·lectiu LGTBI

Demà dijous, 8 de setembre, a les 19 h, davant l’Ajuntament de Mataró

Davant de la detenció d’aquest darrer dissabte d’un home veí de Mataró acusat d’amenaçar a través de les xarxes socials de realitzar una massacre contra el col·lectiu LGTBI, fent-se ressò de l’atemptat d’Orlando el mes juny, CCOO de Catalunya manifesta que aquest fet, que individus com aquest veí de Mataró incitin a l’odi i a agredir a persones gais, lesbianes, transsexuals, bisexuals i intersexuals per la seva orientació i/o identitat de gènere,  és molt greu i perillós.

Aquesta violència és una mostra més de les violències quotidianes que pateix el col·lectiu de persones LGTBI arreu del món. És una mostra que ens indica que hem de continuar treballant per eradicar la LGTBIfòbia de la nostra societat.

Des de CCOO de Catalunya rebutgem i condemnem aquestes conductes que atempten els nostres principis i valors més bàsics que demanen una resposta contundent per part de la ciutadania i de la classe treballadora. La lluita contra el fonamentalisme, el fanatisme, la barbàrie i el terror és una lluita que només podem guanyar si entre totes i tots preservem el dret a la diversitat i a escollir com volem estimar o compartir la vida, en definitiva, a defensar la nostra llibertat.

CCOO  exigim a les administracions, i en concret a la Generalitat de Catalunya que faci el desplegament de la Llei d’eradicació contra la LGTBIfòbia, dotant de recursos econòmics per tal de poder prevenir i actuar davant els casos LGTBIfòbia.

Així, demanem, als afiliats i afiliades i als delegats i delegades de CCOO de Catalunya, que aquest dijous, a les 19 hores participin en la concentració convocada per entitats socials, polítiques, veïnals de Mataró, i impulsada per Teixits Dones de Mataró, al carrer Riera, 48, davant de l’Ajuntament de Mataró per mostrar la nostra protesta pacífica i el contundent rebuig davant l’homofòbia i aquests fets antidemocràtics.