CCOO participa en una jornada a Barcelona sobre l’exposició laboral als cancerígens

Els riscos relacionats amb l’exposició als agents cancerígens constitueixen una gran preocupació de salut a escala mundial i conformen una de les línies estratègiques de la nostra acció sindical en salut laboral. La prevenció efectiva i el control de l’exposició ocupacional a aquests agents requereixen el treball conjunt d’investigadors, administracions i agents socials i població treballadora per poder determinar intervencions rigoroses i eficients i prendre decisions basades en un coneixement específic i de qualitat basat en l’evidència científica.

Així, CCOO el 2011 vam engegar una campanya sindical centrada en aquest objectiu que es diu CÀNCER ZERO A LA FEINA, on situem els objectius de fer visibles, prevenir i reconèixer els danys, i de fer aliances amb el conjunt de la societat per aconseguir entorns de treball saludables.

Al setembre, i amb l’objectiu de materialitzar la col·laboració efectiva entre acadèmics i els diferents actors de la seguretat i la salut laboral, aprofitant el marc del 25th EPICOH “Occupational Health, Think Globally, Act Locally” (Epidemiology in Occupational Health Conference) i de la 8th International Conference on the Science of Exposure Assessment in Epidemiology and Practice, que se celebra del 5 al 7 de setembre del 2016 a Barcelona, i en el marc del desenvolupament de l’Estratègia espanyola de seguretat i salut laboral 2015-2020, específicament per desenvolupar el Pla d’acció 2015-2016, es va acordar, en la Comissió Nacional de Seguretat i Salut en el Treball, entre d’altres, la celebració d’una jornada organitzada per l’Institut de Seguretat i Salut Laboral del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies en l’àmbit de Catalunya en col·laboració amb els agents socials.

Aquesta jornada girarà al voltant del tema de l'”Exposició laboral a cancerígens. Estat actual i oportunitats per a l’acció“. La jornada es realitzarà en dos entorns diferents: el dia 6 de setembre, a la fàbrica Fabra i Coats, i el dia 7, a lAuditori Universitat Pompeu Fabra, campus Ciutadella.

El dia 7, CCOO Catalunya presentarem la nostra campanya sindical, que ens ha permès treballar per fer visibles el risc i el dany que ha provocat l’amiant, la sílice cristal·lina, el glifosat, l’activitat dels bombers, els riscos dels citostàtics i residus bioperillosos que s’utilitzen a la sanitat, el formaldehid, el radó i d’altres, fent un petit repàs a l’acció sindical que hem realitzat a les empreses.