CCOO exigeix a ESFOSA que no apliqui l’ERO de reducció de jornada

Dilluns, nova acció informativa en el marc de la campanya impulsada per CCOO

El període de consultes de l’ERO presentat per ESFOSA per reduir la jornada laboral en un 38% a 138 treballadors durant un any va finalitzar ahir sense acord entre les parts. CCOO lamenta que no hagi estat possible resoldre la situació per la via negociadora, a causa de l’actitud de l’empresa, i exigeix a la direcció d’ESFOSA que retiri l’expedient, ja que podrien aplicar-se altres mesures alternatives.

L’empresa planteja que els treballadors afectats per l’ERO treballin 5 hores diàries i les altres tres els envia a casa a l’atur, i que quan hi hagi una pujada de feina vagin a treballar recuperant les hores de la borsa horària que deuen a l’empresa. CCOO ha manifestat el seu desacord amb aquest plantejament i demana a ESFOSA que no apliqui l’expedient i que faci ús d’aquestes hores quan hi hagi un excedent de feina.

CCOO continuarà treballant per aconseguir unes condicions laborals dignes per als treballadors i treballadores d’ESFOSA, en el marc de la campanya sindical que està impulsant contra l’explotació laboral existent al sector carni i per eradicar les males praxis i el frau en la contractació instal·lades en moltes empreses del sector.

NOVA ACCIÓ INFORMATIVA DE LA CAMPANYA SINDICAL DE CCOO ALS ESCORXADORS D’OSONA

En aquest sentit, CCOO ha iniciat una campanya informativa a la comarca d’Osona, donat el pes que aquest sector d’activitat té a la comarca, per informar de les accions que el sindicat està duent a terme i oferir assessorament als treballadors i treballadores de les empreses del sector.

El proper dilluns, 1 d’agost, CCOO farà una nova acció informativa a l’escorxador Patel, a l’Esquirol (carretera d’Olot a Vic, km 11), on es traslladaran els responsables sectorials i territorials del sindicat a partir de les 13 h, coincidint amb el canvi de torn dels treballadors i treballadores, per explicar-los aquesta campanya sindical i l’assessorament que els ofereix el sindicat.