CCOO de Catalunya valora molt positivament la decisió de l’Ajuntament de Barcelona d’ordenar el cessament de l’activitat del CIE de la Zona Franca

Centre d’Internament d’Estrangers

Des de CCOO de Catalunya volem fer arribar la nostra satisfacció davant la decisió de l’Ajuntament de Barcelona d’ordenar el cessament de l’activitat del Centre d’Internament d’Estrangers (CIE) de la Zona Franca de Barcelona, ja que aquesta instal·lació no té una llicència d’activitat i no compleix les normes de seguretat contra incendis. Aquesta decisió provisional ha de permetre el tancament definitiu d’aquesta instal·lació.

Tal com es recull a la resolució aprovada per la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya el mes d’octubre del 2014, el sindicat considera que el model actual del CIE atempta greument contra els drets fonamentals de les persones i reclama una profunda reforma del sistema de gestió de les expulsions i repatriacions, que no es pot basar en l’existència de centres d’internament com els actuals.

Des de CCOO de Catalunya també reclamem l’obertura d’un diàleg social ampli sobre les polítiques immigratòries, que prioritzi un visió integradora i inclusiva del fet migratori i defugi les polítiques policials centrades només en la seguretat i el control de fronteres, que comporten una criminalització de les persones immigrades, i un risc potencial de l’aparició de discursos racistes i xenòfobs.