CCOO denuncia Milsa al Tribunal Laboral de Catalunya per la situació de frau en la contractació i abús de la subcontractació existent a l’empresa

Demà dimarts, 28 de juny, el comitè d’empresa de Milsa (Lleida), acompanyat pels secretaris generals de la Unió Intercomarcal de CCOO de Lleida, Jaume Sellés, i de la Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya, Miguel Ángel Domínguez, presentaran una demanda davant el Tribunal Laboral de Catalunya (TLC) contra l’empresa per denunciar la situació de frau en la contractació i abús en la subcontractació que es dóna a Milsa. La presentació de la demanda es farà a les 12 hores, a la seu del TLC de Lleida (carrer del General Brito, 3).

Aquesta acció s’emmarca en la campanya que està impulsant CCOO per dignificar les condicions de treball al sector carni a Catalunya, i es produeix després dels infructuosos intents per resoldre la situació per la via del diàleg i la negociació amb la direcció de Milsa. CCOO denuncia que del conjunt de persones que treballen en aquest escorxador, només 57 tenen contracte amb Milsa, mentre que uns 150 són falsos autònoms que pertanyen a cooperatives de treball associat, 35 estan contractats per ETT i al voltant de 100 són treballadors subcontractats.

CCOO fa temps que està denunciant la precarització de les condicions laborals que està patint el sector arran de l’abús en la contractació de falsos autònoms. Aquesta situació ja s’ha començat a tractar en les reunions entre sindicats, patronals del sector i la Generalitat de Catalunya, en les quals es va acordar, el passat 23 de juny, constituir una mesa sectorial per estudiar les mesures necessàries per acabar amb l’ús abusiu i fraudulent de les cooperatives de treball associat i els falsos autònoms al sector.

Els secretari generals de CCOO de Lleida i de la Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya atendran als mitjans de comunicació a les 12 hores, a l’entrada de la seu del TLC a Lleida.