La Plataforma per al Dret a un Habitatge Digne valora la cimera sobre la pobresa

Demana la convocatòria immediata del Pacte Nacional de l’Habitatge

Adjuntem el comunicat de premsa de la Plataforma per al Dret a un Habitatge Digne (en la qual s’inclouen Justícia i Pau, Càritas Diocesana de Barcelona, CCOO, UGT i l’OCUC):

Les entitats que conformem la Plataforma per al Dret a un Habitatge Digne, presents a la cimera convocada abans-d’ahir pel president de la Generalitat de Catalunya amb motiu de la suspensió cautelar de part de l’articulat de la Llei 24/2015, de 29 de juliol, de mesures urgents per a afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica, ordenada pel Tribunal Constitucional en virtut del recurs interposat pel Govern de l’Estat , cimera en la qual va quedar palesa l’actitud obstruccionista del president del Partit Popular de Catalunya, hem demanat al Govern de la Generalitat LA CONVOCATÒRIA IMMEDIATA DEL PACTE NACIONAL DE L’HABITATGE.

El Pacte Nacional per a l’Habitatge és un òrgan que el mateix Govern de la Generalitat va crear i que té, entre altres, la finalitat de garantir el dret a l’habitatge de les persones en risc d’exclusió residencial.

LA POTENCIACIÓ DEL FONS D’HABITATGE DE LLOGUER DESTINAT A POLÍTIQUES SOCIALS

Demanda que hem fet extensiva a les entitats municipalistes. El Fons d’habitatge de lloguer social es va constituir el dia 12 de juny del 2015 com l’instrument destinat a posar, a disposició de les persones i famílies en risc d’exclusió residencial, els habitatges de titularitat pública i privada que integrin aquest fons, en règim de lloguer social.

En una reunió mantinguda el passat dia 26 d’abril, la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge va reiterar a la plataforma la seva voluntat d’aconseguir el compromís de l’Administració local, les entitats financeres i els grans tenedors d’habitatges d’incorporar el major nombre possible d’habitatges al fons.

Informem que, per donar visibilitat al fons, la Secretaria d’Habitatge i Millora Urbana i la Plataforma per al Dret a un Habitatge Digne celebrarem una Jornada el proper dia 26 de maig.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de maig de 2016