CCOO fa una crida a expressar el rebuig a la criminalització de l’exercici dels drets i les llibertats per part d’un estat democràtic

Posició del sindicat respecte a la manifestació del dissabte 7 de maig a Barcelona contra la repressió a càrrecs electes

Davant la convocatòria de manifestació del dia 7 de maig “Per les llibertats, avancem! #SensePor ”, CCOO manifestem que:

– La Constitució espanyola recull la vaga com un dels drets fonamentals del nostre estat social i democràtic. També la inclou la Carta de drets fonamentals de la Unió Europea i la reconeix com a dret fonamental l’Organització Internacional del Treball (OIT).

– Fa temps que a l’Estat espanyol i a Catalunya estem assistint a una escalada d’acusacions, imputacions i peticions de presó dirigides a sindicalistes per haver exercit el legítim dret constitucional de vaga. L’actuació contundent contra el sindicalisme democràtic i els seus representants té com a objectiu generar por i fer escarments públics a aquells que posen dificultats a l’aplicació de mesures antisocials. De fet, és un atac contra la mateixa existència del sindicalisme democràtic i la llibertat sindical.

– La persecució de la llibertat sindical és una més de les iniciatives del Govern per retallar llibertats públiques i limitar drets, com és el cas de les reformes del Codi penal, de la Llei de seguretat ciutadana o la que nega la gratuïtat de la justícia.

– També és un atac a les llibertats democràtiques i a la garantia dels drets fonamentals la persecució amb requeriments judicials de ciutadans i ciutadanes i dels càrrecs electes que promouen debats i exposen opinions i posicionaments democràtics sobre com creuen que s’hauria de resoldre el conflicte polític del futur de Catalunya.

Per tot això, CCOO fem una crida a expressar el nostre rebuig a la criminalització de l’exercici dels drets i les llibertats per part d’un estat democràtic.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de maig de 2016