Demà se signen els convenis col·lectius d’ADIF, ADIF Alta Velocitat i Renfe

A la seu del Ministeri de Foment a Madrid

El Ministeri de Foment ha expressat el seu desig de signar els convenis col·lectius d’ADIF, ADIF Alta Velocitat i Renfe a la seu del Ministeri a Madrid, a les 11.30 h del matí de demà dijous, 5 de maig. Aquests convenis afecten a més de 28.000 treballadores i treballadors, que majoritàriament van votar a favor de la seva signatura.

Després de quatre mesos de paralització -cosa inèdita des que, el 1976, es va signar el primer Conveni Col·lectiu democràtic de Renfe-, els sindicats d’ADIF, ADIF Alta Velocitat i Renfe han estat convocats demà per procedir a la signatura dels respectius convenis col·lectius.

La signatura es produeix després d’una llarga negociació i, fins i tot, de la convocatòria d’accions de vaga per CCOO, una vegada que els preacords de conveni col·lectiu van ser paralitzats pel Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques.

Per a CCOO, aquests convenis aconsegueixen establir una base, que no és la ideal, però és l’origen del que cal aconseguir a les empreses públiques ferroviàries: crear més i millor ocupació per enfortir el sector públic ferroviari i per poder arribar a la creació de l’holding ADIF-Renfe i a la millora de les condicions laborals. De fet, s’ha aconseguit una oferta d’ocupació d’unes 900 places i una pujada salarial de l’1% (PGE), la integració dels treballadors i treballadores de l’antiga empresa FEVE, etc.

Aquesta signatura suposa la constatació que la lluita de CCOO era necessària, com ho va ser la negociació al seu moment fins que el tancament de les portes va obligar a la mobilització oberta. A partir d’aquest moment, CCOO seguirà vigilant per a la millora contínua dels termes d’aquests convenis col·lectius.

Barcelona, 4 de maig de 2016