En la seva reunió d’aquest matí

El Consell Nacional de CCOO de Catalunya, reunit aquest matí, ha fet una crida al conjunt d’organitzacions socials i polítiques de Catalunya a impulsar una gran mobilització per expressar el rebuig majoritari als recursos presentats pel Govern del PP al Tribunal Constitucional (TC) de les lleis d’igualtat i d’emergència habitacional i energètica. Segons el màxim òrgan de direcció de CCOO de Catalunya entre congressos, el Govern del PP mostra d’aquesta manera tant la seva pròpia concepció social i de valors com el seu servilisme als interessos dels grans grups econòmics i financers.

En relació a la Llei d’igualtat catalana, el Consell Nacional de CCOO de Catalunya rebutja frontalment la seva recusació davant el TC per part del Govern del PP, sobretot pel que fa a l’afectació als articles relacionats amb l’àmbit laboral. Articles com el 36 que amplia la possibilitat a empreses mitjanes i petites a fer plans d’igualtat, el 39 que recull la necessitat de comptar amb un o una responsable sindical d’igualtat amb formació on els sindicats tinguin presència, o l’article 44 que obliga a comptar amb mesures preventives de riscos laborals davant l’exposició a factors de risc per la fertilitat, l’embaràs i la lactància.

Respecte al recurs al TC de la Llei d’emergència habitacional i energètica, el Consell Nacional ha recollit el que ahir va exposar el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, en la reunió convocada per la Generalitat conjunta del Govern, ajuntaments, grups parlamentaris, sindicats, entitats promotores de la ILP i la Plataforma per l’Habitatge Digne. Concretament, Gallego va explicitar que l’emergència habitacional es deriva d’una situació de pobresa social relacionada amb pobresa laboral (atur, precarietat, desprotecció…) i que per tant les administracions han d’actuar en la creació d’ocupació, en incidir en la qualitat del treball i els salaris de les empreses que treballen per l’administració i en garantir la protecció social, especialment amb la Renda Garantida de Ciutadania. En aquest sentit, també es va  rebutjar el recurs del PP i es va demanar el desenvolupament dels reglaments i protocols d’actuació que es deriven de normes legals avui vigents i no impugnades, la fusió de les taules de desnonaments i de pobresa energètica, posar en marxa mecanismes de fons “pont” i convocar una nova línia d’ajuts pel 2016 per famílies en situació de pobresa energètica per fer front als subministraments bàsics, actualitzar i renovar el Pacte Nacional per l’Habitatge i donar una resposta social compartida.