CCOO rebutja assumir les conseqüències del deute del Consorci Sanitari de Terrassa (CST)

La direcció presenta la situació econòmica com a insostenible

Adjuntem el comunicat de premsa de la Secció Sindical de CCOO al Consorci Sanitari de Terrassa (CST):

Des de la Secció Sindical de CCOO del Consorci Sanitari de Terrassa i després que la direcció ens presentés la situació econòmica com a insostenible (-­5 milions d’euros de l’exercici 2015, previsió d’uns ­-8 milions d’euros al 2016, si no hi ha un pla d’empresa de xoc i tot això amb un sumatori d’uns ­-33 milions d’euros adquirits com a deute històric), us volem comunicar el següent:
– Considerem que el “deute” del CST ha estat fruit de gestions (gerencials i/o polítiques) alienes a les treballadores i treballadors del Consorci Sanitari de Terrassa, i per tant, en cap cas estem disposats a cedir a cap retallada més de les condicions laborals. Tenint en compte que als últims cinc anys hem signat tres pactes de retallada (per tal d’arribar a un equilibri financer), no podem entendre que la situació econòmica sigui l’actual. Per tant, en cap cas acceptarem una nova davallada de les nostres condicions laborals.
– Des de CCOO vetllarem perquè hi hagi una gestió transparent i eficaç vers les necessitats del ciutadà.
– Cap retallada més ni a les treballadores i treballadors del Consorci Sanitari de Terrassa. Cap retallada més al ciutadà…
– Des de CCOO del CST demanem a les institucions una aposta ferma i decidida per a la sanitat pública i propera al ciutadà; obertura dels llits tancats que podrien estar en actiu i oferint un alliberament dels col·lapses de les urgències de la nostra comarca (Vallès Occidental); també sol·licitem un finançament real i un reconeixement adient als serveis oferts a la població del Vallès Occidental.
– CCOO reclama que tots els treballadors i totes les treballadores de la sanitat de la comarca del Vallès Occidental que han ofert els seus serveis per a la demanda pública tot i no treballar a centres públics (Hospital General de Catalunya i Clínica del Vallès) s’han de rescatar i se’ls ha de donar una solució de reincorporació laboral similar a la que estaven desenvolupant.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 de maig de 2016