CCOO denuncia la degradació del servei d’atenció a la ciutadania i als ens municipals de l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona

Fruit del conveni de col·laboració de la “finestreta única”, que comença dilluns 2 de maig

La Secció Sindical de CCOO de l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) de la Diputació de Barcelona denuncia que l’assumpció dels treballs de l’Agència Tributària de Catalunya (ATC), fruit del conveni de col·laboració de la “finestreta única” (que comença el dilluns 2 de maig), suposarà una degradació del servei públic d’atenció tributària que s’ofereix a la ciutadania i als ens municipals.

El sindicat porta mesos demanant solucions a la sobrecàrrega de treball suportada pels treballadors i per les treballadores d’atenció presencial a les oficines de l’organisme autònom de la Diputació de Barcelona, i que està afectant la salut del personal.

A la situació de col·lapse que provoca l’augment sistemàtic de delegacions tributàries dels ajuntaments, s’afegeix l’angoixa de no poder donar solució a les impossibilitats de pagament d’una part important de ciutadanes i ciutadans, el caos procedimental, i la diversitat normativa, així com una mala organització del servei.

Avui, a més, hem d’afegir les tasques d’informació, d’atenció presencial i telefònica, registre de documents, certificats, gestió i liquidació dels tributs de l’Agència Tributària catalana. Unes tasques per les quals no tots els empleats han tingut la formació necessària, i que es realitzaran per mitjà de la plataforma informàtica pròpia de l’Agència Tributària.

Aquesta Secció Sindical de CCOO considera preocupant la forma com s’està duent la construcció del servei de finestreta única, així com l’embrió de la futura hisenda pública catalana, amb plantilles congelades amb més d’un 30% de personal interí, i amb categories d’auxiliar i administratiu per realitzar tasques que, a l’Estat i a d’altres comunitats, són desenvolupades per personal tècnic.

Per a aquest sindicat de CCOO, la Xarxa de tributs de Catalunya no pot garantir, en aquestes condicions, uns estàndards de legalitat, qualitat i eficàcia propis d’un país desenvolupat, i reclama serietat als governs de la Diputació de Barcelona i de la Generalitat de Catalunya en la construcció d’estructures que garanteixin un servei públic de qualitat i en benefici de la ciutadania.

D’altra banda, CCOO porta anys defensant la professionalitat i la qualitat de les persones que hi treballen a l’ORGT de la Diputació de Barcelona, la qual no es troba integrada dins del cos de funcionaris de la Diputació de Barcelona. Per això veu amb preocupació el fet de que la Generalitat estigui creant places de tècnics i la Diputació de Barcelona estigui incomplint l’acord signat al febrer del 2015 de valoració dels llocs de treball i d’equiparació a les condicions de treball del cos de funcionaris de la Corporació. No volem continuar estant col·locats a les trinxeres de l’Administració i ser tractats com a treballadors de segona categoria com fins ara.

Finalment, des de CCOO de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona volem demanar disculpes als ciutadans i les ciutadanes que hagin de tramitar les seves obligacions tributàries a les oficines de la Xarxa de tributs de Catalunya, per les molèsties que aquesta nova “DES”organització de la “finestreta única” els pugui ocasionar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 d’abril de 2016