Xerrada informativa sobre els canvis en el procediment d’accés a la nacionalitat espanyola

Emmarcada en els actes de celebració de 30è aniversari del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya

La Llei 19/2105, de 13 de juliol, de mesures de reforma administrativa en l’àmbit de l’Administració de justícia i el Registre Civil, i el Reial decret 1004/2015, de 6 de novembre, que desenvolupa el seu reglament, han modificat el procediment per accedir a la nacionalitat espanyola. Aquesta modificació ha comportat que diferents entitats i institucions, entre elles el Consell Municipal d’Immigració de Barcelona i la Taula de Ciutadania i Immigració de la Generalitat de Catalunya -dels quals forma part CCOO de Catalunya-, denunciessin que el nou procediment ha produït algunes situacions de vulnerabilitat i indefensió de les persones que volen accedir a la nacionalitat per residència.

En aquest sentit, per poder clarificar el contingut d’aquest nou procediment i resoldre alguns dels dubtes creats a partir de la seva promulgació, des del Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya, s’ha organitzat una xerrada informativa sobre els canvis en el procediment d’accés a la nacionalitat, el divendres 15 d’abril, a les 10.30 h, a l’Espai l’Assemblea, de la seu de CCOO de Catalunya, a Barcelona.

Aquesta sessió s’emmarca dins dels actes de celebració del 30è aniversari del CITE i anirà a càrrec de Pepi Gutiérrez, coordinadora de la Comissió d’Estrangeria de l’I·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona, i d’Antonio Segura i Elvira Rodríguez, del bufet Antonio Segura Abogados & Gestores, i serà moderada per Maria Elena Bedoya, responsable jurídica del CITE, tots quatre amb una àmplia i dilatada experiència en el tema de la nacionalitat i de l’estrangeria.

La sessió comptarà amb una àmplia participació de representants de diferents administracions, entitats socials i entitats d’immigrants.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 d’abril de 2016