El Consell Nacional de CCOO de Catalunya realitza una acció contra l’acord de la UE amb Turquia davant la crisi dels refugiats i fa una crida a la participació en els actes de protesta convocats

16 de març de 2016

El Consell Nacional de CCOO de Catalunya ha realitzat avui una acció de protesta contra l’acord de la Unió Europea (UE) amb Turquia davant la crisi dels refugiats i les refugiades. CCOO denuncia la inacció i l’incompliment dels acords de protecció internacional per part de les institucions i dels Estats membres de la UE davant la crisi dels refugiats. Segons CCOO, les conclusions del darrer Consell Europeu consagren la impotència política d’una Unió que sembla haver entregat la iniciativa política a l’oportunisme dels partits que conformen l’espectre ideològic de l’extrema dreta. En aquest sentit, la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya va aprovar una resolució que us adjuntem amb aquest comunicat de premsa.

Davant d’aquesta situació i coincidint amb la celebració del Dia Internacional contra el Racisme i la Xenofòbia que tindrà lloc el proper 21 de març, CCOO de Catalunya fa una crida a la seva afiliació i a la societat en general a participar activament en els actes de protesta contra l’acord amb Turquia, aquest dimecres, 16 de març (a Barcelona, a les 21.00 hores, a la Plaça de Sant Jaume, concentració amb espelmes convocada per Stop Mare Mortum i Unitat contra el Feixisme i el Racisme), i el proper dissabte, 19 de març, en la manifestació convocada a Barcelona per la plataforma Unitat contra el Feixisme i el Racisme, de la qual forma part CCOO de Catalunya, a les 17.00 h, amb el lema “#ProuRacisme!” (el punt de trobada serà l’Estació de França).

Us adjuntem:
– la resolució aprovada per la Comissió Executiva de CCOO de Catalunya
– el vídeo de l’acció de protesta del Consell Nacional de CCOO de Catalunya contra l’acord de la UE i Turquia
– les fotografies de l’acció de protesta del Consell Nacional de CCOO de Catalunya contra l’acord de la UE i Turquia

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 de març de 2016