CCOO de Catalunya considera regressives les conclusions del Consell Europeu sobre refugiats

Suport a la convocatòria del proper dia 27 de febrer

Tal i com ha senyalat amb encert la Confederació Europea de Sindicats (CES) en un comunicat ahir, les conclusions dels caps d’Estat europeus en relació als refugiats/des i la política de migració europea suposen un clar pas enrere. En comptes de disposar les polítiques humanitàries que requereix la dramàtica situació que es viu a la Mediterrània, sembla que el Consell Europeu hagi decidit tancar la porta i girar esquena a la seva responsabilitat a l’hora d’atendre a aquells i aquelles que es veuen obligats a demanar protecció a la Unió Europea. Al mateix temps, les concessions fetes al Regne Unit pel que fa les prestacions socials, anuncien una nova rebaixa del model social europeu que vulnera lletra i esperit del Tractat, en facilitar la discriminació entre treballadors migrants i locals en funció del seu país de procedència.

Els actuals dirigents europeus mostren una vegada més que no estan a l’alçada de la situació i molt lluny de la solidaritat i dels valors i fonaments que inspiren a la seva ciutadania. Per aquesta raó CCOO de Catalunya fa una crida a donar suport a la convocatòria de la Marxa Europea per a les Persones Refugiades, a la que també participa la plataforma Stop Mare Mortum, i que mostrarà el rebuig en aquestes polítiques: serà aquest dissabte, 27 de febrer, a les 12.00 hores, davant l’Oficina de la Comissió Europea a Barcelona (Pg. Gràcia, 90).

Barcelona, 23 de febrer de 2016