CCOO aposta per l’aplicació del conveni provincial del metall a les empreses proveïdores de Seat

Aquest matí, les seccions sindicals de CCOO i UGT de Seat han presentat a l’empresa la plataforma reivindicativa conjunta per negociar el XIX Conveni col·lectiu de Seat.

CCOO afronta la negociació destacant la necessitat de lluitar per un repartiment més just dels beneficis empresarials. En aquest sentit, planteja establir una paga de beneficis transparent i que la revisió salarial es continuï vinculant a la referència de l’IPC, mantenint la clàusula de revisió salarial com a garantia perquè els treballadors i treballadores no perdin poder adquisitiu.

Per CCOO, aquest conveni ha de recollir sistemes d’organització del treball que permetin saturar la capacitat productiva instal·lada de dilluns a divendres, reduint així les hores extraordinàries i garantint el descans de la plantilla i la conciliació de la vida laboral i la familiar. La plataforma sindical també aposta pel manteniment i la creació d’ocupació estable i de qualitat.

L’aplicació del conveni provincial del metall a les empreses proveïdores de Seat és un dels objectius de CCOO en aquesta negociació per tal de protegir els drets dels treballadors i treballadores d’aquestes empreses i posar punt i final a les “subhastes de productes al millor postor” en què s’han convertit els processos d’assignació de peces dels diferents models.