Cultura de pau

Els sindicats apostem pel diàleg social com a eina de foment de la pau en el nostre compromís amb una construcció pacífica de la societat de la classe treballadora

La promoció de la cultura de pau s’ha convertit, en els darrers temps, en un nou eix fonamental en l’acció de la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO de Catalunya. Les activitats que en aquest context es duen a terme cerquen promoure i fomentar el debat i la reflexió conjunta entre la societat civil sobre la necessitat d’un desenvolupament social i econòmic equitatiu dels pobles com a condició necessària per a la pau.

Es volen també posar en evidència les contradiccions que el sistema econòmic produeix, que provoquen, a través de l’explotació indiscriminada tant de les persones treballadores com dels recursos naturals, injustícies socials, pobresa i desigualtats.

Volem sortir de la visió anecdòtica de les confrontacions armades obertes o latents, per aprofundir en el debat i per donar arguments per a la necessària mobilització en contra de la guerra i per la pau.

Compartim les polítiques que aprofundeixen en la recerca dels elements imprescindibles per construir la cultura de pau i volem propiciar als centres d’estudi i de treball l’exercici de cercar preguntes i respostes.

Amb tot això, pretenem augmentar la sensibilització de la classe treballadora i de la ciutadania en general del nostre país respecte dels temes de la cultura de pau i de la necessitat de promoure la resolució pacífica dels conflictes.

La lluita per la pau ens necessita a tots i totes.

“No hi ha camins per a la pau, la pau és el camí”
Mahatma Gandhi