Volem sensibilitzar per transformar a escala mundial les condicions de treball indignes en un món laboral globalitzat, i fer possible un treball digne per a tots i totes

Sensibilització i campanyes

Foto

Entenem la sensibilització com l’acció sindical que ens permet sensibilitzar i conscienciar els treballadors i treballadores en la necessitat d’aplanar camins per tal de superar les condicions de treball injustes de milers de treballadors i treballadores, especialment l’explotació infame a la qual estan essent sotmeses les dones, els nens i les nenes del món.

Aquesta acció fonamental, adreçada a afiliats i afiliades de CCOO, delegats i delegades sindicals, treballadors i treballadores dels centres de treball de tot Catalunya, i la població catalana en general, té com a finalitats més concretes:

- Capacitar i formar sobre la necessitat de la defensa dels drets humans laborals.
- Enfortir i ampliar el coneixement dels treballadors i treballadores sobre la situació actual de l’estat del compliment dels drets laborals, tant al "Nord" com al "Sud", i de les possibles respostes que des de la societat civil, el moviment sindical i els moviments socials es poden donar.
- Augmentar els coneixements dels treballadors i treballadores sobre les condicions laborals arreu del món i la consciència de la vinculació de les relacions i situacions laborals en una economia globalitzada.
- Lluitar contra l’explotació i el treball infantil en totes les seves formes.
- Treballar per aconseguir la plena igualtat de gènere en el món laboral.

Tota aquesta tasca es porta a terme mitjançant activitats com ara:

- La realització de seminaris i conferències.
- La publicació d’estudis.
- La promoció d’espais de debat i reflexió, així com la realització de cursos de formació i tallers de sensibilització.
- La utilització de l’espai escènic, la realització d’audiovisuals i la itinerància d’exposicions.

La lluita contra el treball infantil i per la igualtat de gènere als països empobrits comença per sensibilitzar la població dels països rics i per exigir a les multinacionals la seva corresponent responsabilitat social.

09/12/2014