L’afiliació de CCOO de Catalunya ha validat la signatura de l’Acord interprofessional de Catalunya (AIC)

11.300 persones afiliades han participat en el procés de consulta interna

CCOO ha sotmès a consulta de l’afiliació el (pre)Acord interprofessional de Catalunya (AIC) negociat per patronals i sindicats, i que se signarà demà al matí (en breu enviarem la convocatòria de l’acte de signatura). Aquest acord pretén desenvolupar el marc català de relacions sociolaborals, potenciant l’articulació de la negociació col·lectiva a Catalunya, i impulsar instruments i iniciatives per a una millor regulació de les relacions laborals mitjançant la negociació i l’acord.

El gran objectiu de l’AIC és disposar d’un instrument estratègic per fer front a la reforma laboral, en especial, combatre els intents d’afeblir la negociació col·lectiva, evitant el bloqueig i la pèrdua de vigència dels convenis, i introduir límits a la unilateralitat que la reforma atorga als empresaris en determinats aspectes, en especial inaplicacions, flexibilitat i lliure disponibilitat. El 2015 la negociació col·lectiva a Catalunya afectarà a 167 convenis sectorials que regulen les condicions laborals de més de 1.000.000 de treballadors i treballadores.

CCOO assumint els compromisos adquirits a l’Assemblea sindical oberta ha fet un procés de debat i consulta interna entre l’afiliació. S’ha realitzat mitjançant assemblees d’afiliats i afiliades i per primer cop s’ha obert  també un procés de consulta en línia i una bústia oberta per a resoldre dubtes i recollir propostes i suggeriments. En aquest procés, hi han participat 11.300 persones  de les quals 4.562 ho han fet de forma telemàtica. El resultats globals de la consulta han validat per una gran majoria  (80% a favor, un 7% en contra i un 13% d’abstencions) la signatura de l’Acord.

La Comissió Executiva de CCOO de Catalunya, recollint els resultats dels òrgans de direcció de les federacions sectorials i les unions territorials i del procés de consulta a l’afiliació, va aprovar la signatura de l’AIC ahir 25 de novembre de 2014.

Organitzacions sindicals més representatives

L’AIC el signen les organitzacions sindicals més representatives de Catalunya. La representativitat ve determinada pels resultats de les eleccions sindicals que també determina la composició de les meses negociadores dels convenis col·lectius.

La representació sindical a Catalunya a 31 d’octubre del 2015 és la següent:

TOTAL DELEGATS/ES

CCOO

UGT

USOC

CGT

CSC

CSIF

ALTRES

20.570 41,46%

19.571 39,44%

2.348 4,73%

1.254 2,53%

239 0,48%

516 1,04%

Agrupa sindicats d’àmbit d’empresa i sector

Feu clic per veure els resultats de l’enquesta.