CCOO lamentem l’accident laboral mortal d’un treballador de Cobra Lleida ocorregut aquest matí

CCOO d’Indústria de Catalunya i CCOO de Catalunya condemnem i lamentem l’accident laboral mortal que s’ha produït aquest matí, en el qual ha perdut la vida un treballador de l’empresa Cobra, de Lleida, mentre feia feines de manteniment de la xarxa elèctrica d’ENDESA a la Seu d’Urgell. Des de CCOO volem expressar en nostre sentit pesar i condol a la família i companys de la víctima.

CCOO d’Indústria i CCOO de Catalunya demanem a l’Administració la màxima celeritat en la investigació per aclarir les causes d’aquest lamentable accident per tal de depurar les responsabilitats oportunes. CCOO recordem que fa un temps ja s’havia presentat una denúncia davant la Inspecció de Treball contra aquesta empresa per les condicions laborals dels treballadors, una situació que encara no s’ha resolt.

A més a més, fa tres anys que des de CCOO estem denunciant la destrucció d’ocupació i la creixent precarització de les condicions laborals dels treballadors i treballadores de les empreses del sector de muntatge i manteniment de la xarxa elèctrica, una situació que posa en risc tant la qualitat del servei com la seguretat dels propis treballadors, que es veuen obligats a fer jornades laborals excessivament llargues, sense els descansos necessaris, i treballen a uns ritmes que no sempre permeten que es compleixin les mesures de prevenció i de seguretat necessàries.

Davant d’aquest escenari, el mes de maig va acordar, amb la participació de l’Administració, constituir una mesa negociadora per regular les condicions laborals del sector, una negociació que ara mateix es troba bloquejada per l’actitud de la patronal, que aboca de nou el sector al conflicte. CCOO exigim tant a la patronal com a ENDESA una major implicació en aquest procés de negociació per avançar en la regulació del sector, que permeti superar aquesta situació de precarització i evitar nous accidents com el d’avui. També exigim al Govern de la Generalitat que s’impliqui al nivell que requereix el conflicte tant en el vessant laboral com de servei públic i estratègic d’aquest sector.

Al mateix temps, volem alertar sobre l’augment generalitzat de la sinistralitat laboral, i, per això, des de CCOO reclamem polítiques públiques en salut laboral i un major control de l’Administració sobre l’aplicació de les eines de prevenció de riscos laborals a totes les empreses, exigint que es faci prevenció de qualitat.

Amb motiu d’aquest desafortunat accident, a la seu del sindicat de CCOO a Barcelona i a la seu de CCOO de les Terres de Lleida, durant la jornada d’avui presidirà l’entrada un crespó negre com a mostra de condol.