CCOO denuncia contractació irregular de personal a Parcs i Jardins de l’Ajuntament de Barcelona

Segons la secció sindical de CCOO, l’Institut Municipal de Parcs i Jardins no aplica la legislació vigent en els processos de contractació de 2 tècnics

Comunicat de premsa de la secció sindical de CCOO a Parcs i Jardins de l’Ajuntament de Barcelona

A Parcs i Jardins de l’Ajuntament de Barcelona les parets encara son de maons, no de vidre, al menys pel que fa a la contractació de personal.

En data 1 de setembre de 2015, la Direcció de Parcs i Jardins va contractar per quatre anys a una persona amb estudis tècnics de jardineria. Posteriorment, a primers d’octubre, l’Institut ha tornat a contractar també per quatre anys a una altra persona amb la categoria de tècnic i l’especialitat de periodista.

A l’hora de contractar aquestes persones, Parcs i Jardins no ha aplicat els principis constitucionals de transparència, publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, que legalment han de complir les contractacions del personal al servei de les administracions públiques, ni el que disposa els Estatuts de l’Institut en matèria de contractació de personal.

Al tenir coneixement de les intencions de la Direcció de l’Institut, el Comitè d’Empresa ja li va manifestar el seu desacord per escrit i li va demanar la paralització dels processos i la posada en marxa d’uns nous procediments amb plenes garanties. A més, vam demanar als responsables de l’Institut informació sobre quin havia estat el procés superat per les persones contractades, concretament on es va publicar la convocatòria, quina havia estat la composició del tribunal qualificador, quines eren les bases del concurs, quantes persones havien demanat participar i el resultat final dels processos. A data d’avui, encara no hem rebut cap resposta.

El que sí hem constatat és que els contractes ja s’han fet efectius, però seguim sense saber el nombre de persones que han participat d’aquests “opacs processos”. El que sí coneixem és que al menys 60 persones han demanat directament a la Direcció de RH de Parcs i Jardins informació per poder participar al concurs de periodistes. La resposta de Parcs ha estat que exclusivament atendrien les sol·licituds trameses mitjançant el web del Col·legi oficial de Periodistes de Catalunya, refusant totes les altres sol·licituds rebudes. I quan algun d’aquests periodistes s’ha adreçat al Col·legi de Periodistes per demanar informació, els hi han dit que el termini de presentació estava tancat.

Davant aquest fets, CCOO de Parcs i Jardins denuncia que, al menys pel que fa a la contractació de personal, els canvis que propugna el nou equip de govern de transparència en la gestió diària no han arribat a Parcs i Jardins. Al contrari, els darrers processos de selecció de personal fan palesa l’aplicació de vells vicis heretats d’etapes anteriors, fet gaire estrany ja que l’actual direcció de RH és la mateixa de l’anterior mandat municipal. Mentre aquests incompliments i la manca de transparència continuïn a Parcs i Jardins, CCOO seguirem denunciant aquests fets i exigint responsabilitats.