CCOO, amb les víctimes de la repressió de la dictadura franquista

Proclamació del 15 d’octubre com a data de record

CCOO de Catalunya celebra l’acord de govern de la Generalitat de Catalunya de proclamar el 15 d’octubre Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra Civil i les Víctimes de la Repressió de la Dictadura Franquista, així com la iniciativa participativa del Memorial Democràtic de fer visibles les persones i les entitats que varen patir la repressió.

Atès que moltes persones militants de CCOO van patir amb especial virulència la repressió del franquisme, amb nombroses detencions, tortures i llargues condemnes de presó, el sindicat col·labora en l’acció que el Memorial Democràtic promou, amb un vídeo sobre la nostra història. Cal recordar que entre el 1964 i el 1976, a Catalunya, prop de 2.000 homes i dones militants de CCOO van ser jutjats pel Tribunal d’Ordre Públic, òrgan encarregat de la persecució de l’oposició política i sindical.

Moltes són les entitats memorialistes, les institucions i els centres d’estudi, entre els quals la Fundació Cipriano García – CCOO de Catalunya, que lluiten contra l’oblit i reclamen la veritat, la justícia i la reparació per a les víctimes de la Guerra Civil i de la dictadura franquista. Malauradament, però, aquest objectiu avui encara és lluny d’acomplir-se.

Després de dècades de llibertats democràtiques, encara no s’ha reparat la memòria de milers i milers de víctimes de la repressió franquista, i és per això que reclamem, una vegada més, l’anul·lació dels judicis perpetrats pel franquisme. En el 75è aniversari de l’assassinat de Lluís Companys, l’únic president escollit democràticament executat pel feixisme, reafirmem l’exigència al Govern de l’Estat espanyol de dur a terme l’anul·lació de la sentència del judici sumaríssim del president Companys i de restituir-ne la figura.

Esperem que aquest dia doni un impuls a les polítiques públiques de memòria perquè ens ajudin a consolidar els valors democràtics i el respecte pels drets humans, i perquè la barbàrie no es torni a repetir ni aquí ni enlloc.