CCOO reclama al nou Parlament l’aplicació urgent d’un pla de xoc contra l’atur, la precarietat, la pobresa i les desigualtats

Reunió del Consell Nacional del 7 d’octubre

El Consell Nacional de CCOO de Catalunya, màxim òrgan de direcció del sindicat entre congressos, ha aprovat en la seva darrera reunió, celebrada el 7 d’octubre, reclamar al nou Parlament, sorgit de les darreres eleccions del 27 de setembre, l’aplicació urgent d’un pla de xoc contra l’atur, la precarietat, la pobresa i les desigualtats. Aquest pla de xoc ha de donar respostes urgents a la situació d’emergència social que viu la majoria de la ciutadania catalana i que no pot esperar. CCOO vol participar amb les seves propostes en la construcció d’una Catalunya social cohesionada.

CCOO insta al Parlament que reprengui amb rapidesa l’acció legislativa que doni resposta als problemes de la gent. En aquest sentit, el sindicat reclama al nou Parlament allò que estava pendent abans de la seva dissolució, molt especialment la tramitació urgent de la renda garantida de ciutadania.

El Consell Nacional de CCOO de Catalunya destaca que ha fet arribar de nou les demandes per una Catalunya social al conjunt de forces parlamentàries per tal que s’avanci en l’establiment d’un pla de xoc que prevegi accions de govern i mesures per a la recuperació econòmica i la creació d’ocupació, el paper dels serveis públics com a generadors d’ocupació i garants de cohesió social, polítiques industrials actives, qualitat de l’ocupació i el marc català de relacions laborals, la lluita contra la pobresa i la desigualtat, contra la precarietat laboral i de vida, etc.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 8 d’octubre de 2015