Avui dia 5: primer judici per cessió il·legal de treballadors a BTV

El camí cap a la internalització dels treballadors de BTV

Comunicat del Comitè d’Empresa de BTV

Durant les properes setmanes s’adjudicarà el concurs per a la subcontractació dels serveis informatius i tècnics de BTV. L’oferta de l’actual contractista, el grup Lavínia, és la que té més punts de les tres que s’hi han presentat. Tal com dèiem al juny, els treballadors hauríem preferit que aquesta adjudicació no arribés a produir-se, però un cop fetes totes les consultes jurídiques, per part nostra i de l’actual Govern municipal, ha quedat clar que el concurs no podia aturar-se. Per nosaltres, la bona notícia és que en principi hauria de ser l’últim i que com a mínim una part important dels 163 treballadors subcontractats ni tan sols haurem d’esperar els dos anys de vigència per canviar la situació i passar a estar contractats directament per ICB, l’empresa pública que gestiona BTV.

La clau són les més de 60 demandes per cessió il·legal de treballadors que s’han presentat els darrers mesos. L’Ajuntament ja ha analitzat les conseqüències que es guanyin aquestes demandes i els treballadors demandants s’incorporin a la plantilla d’ICB. El Consell d’Administració adjudicarà el concurs tenint en compte que això pot passar durant els propers mesos. Llavors serà el moment de plantejar que, si els jutges sentencien que hi ha cessió il·legal de treballadors, cal acabar amb aquesta situació en què es troba tota la plantilla. Això vol dir modificar el contracte programa subscrit l’any passat entre l’Ajuntament i ICB, en què, malgrat que s’obria la porta a estudiar canvis en el model de gestió de BTV, d’entrada s’especificaven els serveis que restarien externalitzats. Perquè deixin d’estar-ho cal, doncs, que ho aprovi la majoria del ple municipal. És per això que mantenim oberts els contactes no només amb el Govern, en el marc del grup de treball per a la internalització engegat aquest estiu, sinó també amb tots els grups municipals.

Atès que el desllorigador d’aquesta via política per a la nostra internalització no deixen de ser les demandes presentades, resulta d’especial interès veure com va la setmana el primer dels judicis. Els demandants no són en aquest cas subcontractats per BCN Audiovisual (Lavínia) sinó per Antena Local (Mediapro). Es tracta de quatre companys que fins a la darrera temporada feien El Pla B i ara estan sense feina, després d’anys treballant a molts programes de BTV. Són els primers que van dur als jutjats la cessió il·legal de treballadors i el seu judici obre el camí per a tots els altres.

És per això que dilluns, dia 5 d’octubre, des de les 9.30 h serem al jutjat o a les portes de la Ciutat de la Justícia per manifestar el nostre suport a aquests companys i observar el judici. Hi està convidat tothom que cregui que els treballadors de la televisió pública municipal SOM BTV.