CCOO ajorna la vaga a RENFE prevista per avui dia 4

A última hora d’ahir, Renfe ha enviat al sindicat una proposta en la línia demanada per aquest , obrint, d’aquesta manera, la porta a la creació d’ocupació a ADIF i al Grup Renfe, amb taxes de reposició de fins al 100 %.

A última hora de la tarda d’ahir, la direcció del Grup Renfe ha enviat al secretari general del Sector Ferroviari estatal de CCOO, una proposta en la línia demanada pel sindicat, incloent-hi per escrit el compromís d’aplicació de l’esmena introduïda a l’article 20 de la Llei de pressupostos, incloent-hi  les empreses ferroviàries com a sector prioritari, al costat d’altres sectors, a l’hora de reposar les baixes de personal a l’empresa, i admetent una taxa de reposició del 100 % a les àrees de seguretat i operacions, i del 50 % en la resta d’àrees.

En aquest sentit, el secretari general del Sector Ferroviari  estatal de CCOO, Manuel Mª Nicolás Taguas, ha declarat que “encara que no és el 100 % de les reivindicacions, sí marca un pas important a l’hora de complir el principal objectiu de crear ocupació a les empreses ferroviàries. No obstant això, seguirem mobilitzant-nos en un altre format i dates per demanar  la dinamització de la negociació col·lectiva i defensar  la viabilitat del ferrocarril públic”.

Per això, el sector ferroviari de CCOO, sense donar per superat el conflicte, ha decidit ajornar la vaga d’avui dia 4 i asseure’s a negociar aspectes que puguin concretar el compromís arrencat a la direcció de l’empresa, de manera que sigui l’inici d’un futur d’enfortiment de l’ocupació al Grup Renfe i, per extensió, a ADIF.

A causa de l’ingent nombre de qüestions de profunditat per resoldre, el sector ferroviari de CCOO ha decidit convocar aturades parcials els divendres de setembre, 18 i 25, i d’octubre, 2, 9, 16 i 23, tant a ADIF com a Renfe, per demanar  la represa de la negociació del conveni col·lectiu,  demanar  plans de viabilitat de les empreses ferroviàries,  plans concrets de recursos humans, i la plena integració dels més d’1.600 treballadors i treballadores procedents de l’antiga empresa FEVE, etc.