El TSJC ratifica una sentència guanyada per CCOO que obliga a Iberia a pagar dietes a una treballadora amb reducció de jornada per cura de fills

Cas portat pel Gabinet Tècnic Jurídic de CCOO de Catalunya

CCOO de Catalunya valora molt positivament la sentència guanyada pel seu Gabinet Tècnic Jurídic que obliga Iberia a pagar les dietes a un treballador o treballadora quan està en situació de reducció de jornada per guarda legal. En aquest cas, la demandant va ser una treballadora amb reducció de jornada per cura de fills.

La sentència del Jutjat Social número 29 de Barcelona ha estat ratificada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), que ha desestimat el recurs presentat per l’empresa.

Segons fonamenta la sentència del TSJC, la retribució de dietes per major disponibilitat del treballador o treballadora és un plus que recull el conveni col·lectiu de l’empresa, que de forma unilateral va decidir deixar de retribuir-lo sense cap justificació econòmica, tècnica, organitzativa o de producció.

L’empresa, fins al novembre del 2007, havia abonat a tots els treballadors i treballadores, amb reducció de jornada o sense, el concepte de dieta (esmorzar, dinar i sopar), d’acord amb les condicions establertes entre l’empresa i els representants legals dels treballadors.