La plantilla de Valeo Martorelles comença un calendari de mobilitzacions contra el tancament

El Comitè d’Empresa de Valeo Climatización ha preparat un calendari de mobilitzacions contra el tancament de la planta de Martorelles per a aquest mes de setembre, que s’inicia demà dimarts, 1 de setembre, amb una concentració davant la fàbrica de Seat a Martorell, a partir de les 12.30 hores. La plantilla de Valeo rebrà el suport i la solidaritat dels treballadors de l’automobilística, per a la qual Valeo treballa fabricant i instal·lant sistemes d’aire condicionat.

Avui hi havia prevista una reunió amb l’empresa, amb la mediació de la Generalitat, a la qual el comitè d’empresa no ha assistit, com ja va comunicar la setmana passada als Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació, ja que considera que existeix un defecte de forma en la presentació de l’expedient i, per tant, entén que no es pot donar per iniciat el període de consultes.

El dijous 3 de setembre es concentraran, a partir de les 12.45 h, davant la Nissan de Zona Franca de Barcelona, per a la qual també fabriquen i instal·len sistemes d’aire condicionat per a alguns models.

El concert solidari que havia de tenir lloc aquest divendres 4 de setembre al mateix campament de vigilància de Valeo, per recollir fons per a la caixa de resistència per a la plantilla, s’ha posposat fins al 18 de setembre i el dimarts 8 de setembre s’ha convocat una manifestació entre les localitats de Martorelles i Mollet de Vallès.

La plantilla pensa participar també en la concentració de l’11 de setembre a l’avinguda Meridiana per reclamar el dret a viure i treballar a Catalunya. I el 15 de setembre es concentraran a la plaça de Sant Jaume de Barcelona davant l’edifici del Govern de la Generalitat per fer arribar les seves reclamacions a l’Administració amb l’objectiu de pressionar l’empresa perquè no deslocalitzi la producció, i més quan la planta de Martorelles sempre ha estat al capdavant dels estàndards de qualitat i productivitat del grup i ha tingut sempre una rendibilitat positiva.

Recordem que els treballadors i treballadores de Valeo estan en vaga indefinida des de finals de juliol, després que a les portes del període de vacances l’empresa fes pública la seva intenció de deslocalitzar la producció de la planta catalana a Saragossa, incomplint el Pla industrial vigent fins al 2019 acordat fa un any amb els 257 treballadors. Aquests van reaccionar immediatament amb la convocatòria de la vaga i amb la instal·lació d’un campament de vigilància davant l’empresa que s’ha mantingut durant tot l’estiu.