Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya alerta de l’imparable creixement del risc de pobresa i exclusió entre els i les joves catalans

12 d’agost, Dia Internacional de la Joventut

Coincidint amb la celebració del Dia Internacional de la Joventut (12 d’agost), Acció Jove – Joves de CCOO de Catalunya crida l’atenció sobre la insostenible situació de cada vegada més joves, com ho demostra el fet que entre 2009 i 2014 la taxa de risc de pobresa o exclusió social de la població de 16 a 29 anys es va disparar del 23,6% al 36,4%.

Les dades que llança l’Enquesta de Condicions de Vida són contundents: els joves de 16 a 29 anys constitueixen el grup d’edat amb una taxa més elevada de risc de pobresa o exclusió, en aconseguir en 2014 el 36,4% enfront del 29,2% del conjunt de la població, una xifra que tampoc ha deixat de créixer en els últims cinc anys davant indiferència de les diferents administracions.

La taxa de risc de pobresa o exclusió avalua tres indicadors diferents:
– la taxa de risc de pobresa, que entre la joventut va créixer entre 2009 i 2014 més de nou punts, del 18,3% al 27,6%,
– la manca material severa, que va augmentar del 5,6% al 8,7%,
– les persones vivint en llars amb baixa intensitat laboral, que van passar de representar el 7,1% del total al 18,3%.

A fi de pal·liar aquesta situació, des d’Acció Jove demanem novament l’actuació de les administracions. Són molts els plans i les paraules que han utilitzat però escassos els recursos destinats.

Reivindiquem novament la retirada de la reforma laboral, que està portant als i les joves al neoesclavisme, i demanem una Garantia Juvenil amb drets i garanties, útil per donar resposta a la greu situació que vivim.

Acció Jove-Joves de CCOO de Catalunya desitja, en el Dia Internacional de la Joventut, mesures concretes que serveixin per frenar l’empobriment massiu conseqüència de les polítiques austericides imposades els darrers anys. Ni precarietat, ni atur ni pobresa, volem feina digna!

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 12 d’agost de 2015