CCOO convocarà noves mobilitzacions a Correos al setembre, octubre i novembre

Ajust d’ocupació i retallada salarial sense precedents

CCOO adverteix que no donarà per tancat el conflicte laboral que Correos té obert des de setembre passat fins que no es concretin les iniciatives anunciades pel Govern en matèria d’ocupació i es posin sobre la taula mesures similars de caràcter salarial. Malgrat alguns avanços en el procés de negociació, i malgrat el compromís del ministre d’Hisenda d’obrir vies legals per a la consolidació d’ocupació a l’empresa postal pública estatal, per a CCOO els motius del conflicte segueixen sense resoldre’s.

Cal recordar que segueix sense haver-hi resposta a l’ajust d’ocupació sense precedents que està patint Correos, que ha suposat la supressió de 15.500 llocs de treball en el conjunt de l’Estat en els últims cinc anys (11.000 en l’actual legislatura), a la retallada salarial també sense precedents, després de cinc anys de congelació salarial i de constant pèrdua de poder adquisitiu, i a la continuada retallada de drets. Tot això, per al sindicat, s’ha traduït en un indubtable deteriorament de les condicions de treball i de la qualitat d’un servei públic prestat als ciutadans i ciutadanes.

Per posar solució a les conseqüències negatives que aquesta situació està generant, per a CCOO són imprescindibles, d’una banda, la concreció d’un acord d’ocupació que permeti la conversió de milers de llocs de treball temporals en fixos, que posi fi a sobrecàrregues de treball inassumibles que els treballadors i treballadores porten anys patint i que no han fet sinó empitjorar al llarg de la legislatura; i per una altra, un acord en matèria salarial que possibiliti, més enllà de la restitució de la paga extra suprimida el 2012, la recuperació del poder adquisitiu perdut al llarg dels últims anys.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de juliol de 2015