CCOO demana la creació d’un grup de treball per afrontar els canvis de nomenclatura a Barcelona

Carrers i places de la ciutat

CCOO demana a l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, la creació d’un grup de treball ampli pel que fa a la participació per afrontar les demandes de canvis de nomenclatura als espais urbans de la ciutat.

La demanda es produeix tenint en compte el moviment ciutadà que hi ha de reclamació de la retirada de l’estàtua i del nom a la plaça d’Antonio López, conegut esclavista que, certament, no mereix cap espai a la ciutat. CCOO coincideix plenament amb la demanda, de fet fa més de deu anys que la va explicitar, i ha celebrat actes sindicals a la mateixa plaça reclamant-ne el canvi de nom.

El mateix sindicat té altres demandes, reiteradament exposades, entre les quals la consolidació del carrer de Cipriano Garcia, situat formalment a Can Batlló, o la recuperació del pont del Treball Digne, inaugurat en el seu dia pel qui és avui secretari general de l’OIT, Guy Ryder, en el marc de la celebració del 7 d’octubre, Diada Mundial pel Treball Digne.

Igualment, CCOO s’ha posicionat respecte de mantenir l’estàtua de la República on és ara, i respecte al Cinc d’Oros com a espai vinculat a la memòria de la Primera República. Entre altres demandes, hem reclamat també més espais que recordin l’aportació de les dones treballadores a la ciutat, i la recuperació de la placa a Can Saladrigas en memòria dels treballadors que han perdut la vida i la salut a la feina…

CCOO creu que les demandes ciutadanes afloraran en diversos àmbits, col·lectius i territoris de la ciutat, i per això proposa un espai ciutadà de debat i consens, per racionalitzar el procés i, sobretot, garantir coherència i acord, com a garantia de permanència en el futur de les decisions preses.

Barcelona, 30 de juliol de 2015