Concentració i acte institucional de suport als treballadors i treballadores de Valeo

A partir de les 22.15 h d’avui la plantilla de Martorelles comença una vaga indefinida

Finalment, la reunió de mediació de vaga de Valeo Climatización ha finalitzat sense acord entre les parts, per la qual cosa, a partir de les 22.15 h d’avui, els treballadors i treballadores iniciaran una vaga indefinida contra la decisió de l’empresa de traslladar l’activitat productiva i en defensa de la continuïtat industrial de la planta de Martorelles i dels llocs de treball.

D’altra banda, demà dijous, 30 de juliol, hi ha prevista una jornada de mobilització i suport als treballadors i treballadores de Valeo Climatización contra el tancament de la factoria de Martorelles i en defensa dels 257 llocs de treball. A partir de les 11.30 h, es farà una concentració a les portes de l’empresa (Can Fenosa, s/n, Polígon industrial 2), on la plantilla estarà acompanyada per delegats i delegades d’altres plantes de Valeo de l’Estat i d’altres empreses de la comarca i del sector, que han volgut manifestar la seva solidaritat amb els treballadors i treballadores de Valeo.

UNA IMPORTANT DELEGACIÓ DE CÀRRECS PÚBLICS ES CONCENTRARÀ DAVANT DE VALEO PER MANIFESTAR LA SEVA SOLIDARITAT I SUPORT A LA PLANTILLA

L’anunci del trasllat de l’activitat i tancament de Valeo ha generat una important resposta social i institucional. Per això demà, després d’aquesta concentració, a les 12.30 h, es farà un acte institucional de suport a la plantilla de Valeo, en el qual participaran diferents càrrecs públics que també es concentraran a les portes de l’empresa i faran declaracions als mitjans per manifestar el seu rebuig a la mesura anunciada per la multinacional. Es tracta de càrrecs públics de diferents ajuntaments, forces polítiques i organitzacions sindicals que mostraran la transversalitat d’aquesta demanada.

Fins al moment han confirmat la seva assistència:

-Marc Candela, alcalde de Martorelles
-Joan Marc Flores, 1r tinent d’alcalde i regidor d’Hisenda, Treball i Esports de l’Ajuntament de Martorelles
-Mireia Dionisio, 1a tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Mollet del Vallès
-Raúl Broto, 6è tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Mollet del Vallès
-Antoni Guil, alcalde de Montmeló
-José Antonio Montero, alcalde de Montornès del Vallès
-Sergi Mingote, alcalde de Parets del Vallès
-Jordi Terrades, 2n tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Granollers
-Miquel Ortiz, 1r tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
-Emilia Briones, tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat
-Fran Sánchez, regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt
-David Ricard, president del Consell Comarcal del Vallès Oriental
-Joan Coscubiela, parlamentari d’ICV-EUiA al Congrés dels Diputats
-Román Ruiz, parlamentari del PSC al Congrés dels Diputats
-Marta Rovira, parlamentària d’ERC al Parlament de Catalunya
-Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya

També hi participaran una representació dels òrgans de direcció de CCOO de Catalunya, encapçalats pel secretari general, Joan Carles Gallego; de CCOO d’Indústria, encapçalats pels secretaris generals estatal, Agustín Martín, i de Catalunya, Javier Pacheco, i de CCOO del Vallès Oriental-Maresme-Osona, encapçalats pel secretari general, Gonzalo Plata.

Barcelona, 29 de juliol de 2015