Atenció estem en alerta per calor!

Salut laboral informa

Atenció
estem en alerta per calor!

L’exposició a temperatures elevades pot ser un risc laboral amb conseqüències greus per la salut i/o provocar accidents de treball. Com a representants dels vostres companys i companyes, la llei  us atorga  possibilitats d’intervenir

Per on començo? Conèixer

Per obtenir informació sobre el risc, símptomes i mesures preventives, clica aquí.

Per obtenir informació sobre la vostra actuació sindical, reviseu la guia sindical aquí.

Penseu en les activitats que feu a la vostra empresa. En feu a l’aire lliure? Comporten activitat física? No hi ha ventilació suficient? Hi ha humitat elevada? Utilitzeu equips de protecció individual?

Si és que sí a alguna d’aquestes preguntes, segurament esteu exposats a temperatures elevades, i això s’ha d’avaluar.

Quines eines teniu al vostre abast? Actueu

Reviseu l’avaluació de riscos per si està avaluat el risc d’exposició a temperatures elevades o estrès tèrmic.  Us recordem que per poder participar en com s’avalua, aquí teniu una publicació monogràfica sobre el tema.

Mireu si les mesures preventives són adequades i s’apliquen realment.

Recordeu: com a delegats  o delegades de prevenció teniu dret a rebre una còpia de la documentació preventiva de l’empresa, aquí

I si no està avaluat i/o no s’apliquen les mesures preventives?

Deman per escrit a l’empresa que en el termini més breu possible s’avaluï el risc i es prenguin mesures preventives eficaces.   aquí podeu veure com pot ser un pla d’acció.

Recordeu: com a delegats  o delegades  de prevenció teniu dret a participar-hi i a rebre resposta motivada en cas de negativa a la vostra proposta.

I si no és fa res i estem davant d’una situació de risc greu i imminent i no s’apliquen mesures:

teniu dret a paralitzar els treballs  article 21 de la Llei de prevenció de riscos laborals i denunciar-ho a la Inspecció de Treball

Si necessiteu suport per a qualsevol de les actuacions proposades en aquest “Salut Laboral Informa”, no ho dubteu, acudiu al sindicat i demaneu ajuda a l’estructura de Salut Laboral de la vostra federació o unió territorial. Podeu trobar les dades de contacte a www.ccoo.cat/salutlaboral (apartat “Qui som!”).